4 kamp i sporterna Beachvolleyboll, Beachbadminton, Boccia, samt ”Följa John - Klättring”.
Varje lag kan få max 2 poäng i varje gren som räknas samman till slutet och mest poäng vinner.
De tävlande räknar själva poäng och rapporterar dem efter varje match till personal.
Regler finns tillgängliga och utskrivna i anläggningen.
Vid frågor och funderingar på reglerna fråga personal
När lagen är uppställda enligt det slumpade schemat startar alla samtidigt vid signal att tiden startat.
När 10 minuter har gått lyder ny signal och matcherna avslutas direkt. Stående poäng gäller. Eventuell boll som är i spel vid slutsignal “dör” och räknas inte till poängen.
Den som har mest poäng i varje enskild match vinner 1-mångkampspoäng.
Spelas på beachvolleybollplan.
Poäng
Serv
Spelas på beachvolleybollplan.
Utspelas på klätterväggen med en deltagare i taget.
Tävlande ska på tid försöka ta sig från ena sidan av klätterväggen till andra, en sträcka på 25 meter i sidled.
Vid fler än 6 deltagande lag kan “Följa John” genomföras av de lag som “vilar” mellan matcher. Vid 6 eller färre genomförs grenen i efter att de andra grenarna är klara.
Deltagaren ska ha händerna på utmarkerade hand och fotgrepp och börjar sedan klättra vid signal att tiden har startat.
Tävlingen är över och klockan stoppas när deltagaren nuddar det utmarkerade slutgreppet eller faller och nuddar marken.
Tiden vid “Slut” noteras för varje deltagare och summeras i laget.
Klättrad sträcka mäts och noteras för varje deltagare och summeras i laget.
Vid fall innan slutgreppet är nått mäter man till sidan närmast Start på greppet närmast målet som deltagaren nuddat. Det räcker alltså att nudda ett grepp för att det ska räknas till den klättrade sträckan.
För varje deltagare i laget som tar sig hela vägen och nuddar slutgreppet får laget 1-mångkampspoäng.
Utslagstävling - noteringar
Utifall att flera lag i mångkampens slut skulle ha lika många poäng kommer resultatet från “Följa John” fungera som utslagstävling. Först går man på klättrad sträcka där det lag som har längst sträcka vinner. Vid lika sträcka, t.ex. om båda lagen har klarat hela sträckan, vinner det lag som klättrade på kortast tid.